UWAGA! Z powodu awarii starej witryny naszej szkoły aktualnie pracujemy nad nową. Przepraszamy za utrudnienia :-)

Szkoła Podstawowa w Lipnie

im. WOJSKA POLSKIEGO - ul.Powstańców Wlkp. 68, 64-111 Lipno, tel. 65 534 02 59, sp_lipno@o2.pl

22 czerwca – to dzień, na który czekali wszyscy uczniowie Zespołu Szkół w Lipnie. Już od kilku dni temperatura przypomniała nam, że lato w pełni, pora opuścić szkolne mury i oficjalnie zakończyć rok szkolny 2017/2018. Trudno w tym dniu nie znaleźć powodów do radości.

Apel, który rozpoczął się o godzinie 9.00 był okazją do podsumowań, których dokonała pani dyrektor Aldona Ginter. Zostały wręczone nagrody i wyróżnienia uczniom, którzy osiągnęli bardzo wysokie wyniki w nauce i zachowaniu.

Tradycją szkoły jest statuetka „Mała sowa”, którą otrzymują uczniowie klas III, kończący pierwszy etap nauki, za wybitne osiągnięcia w edukacji i nienaganne zachowanie. W tym roku zasłużyli na nią:

z klasy III a: Antonina Wideł, Maria Skorupińska, Mateusz Wysokiński,

z klasy III b: Oliwia Dworczak, Maria Grobelna, Joanna Kołodziejczyk, Emilia Pelec.

Nagrody uczniom i listy gratulacyjne rodzicom wręczył wójt Gminy Lipno pan Jacek Karmiński wraz z panią dyrektor Aldoną Ginter w asyście wychowawców klas.

Statuetkę „Złota pszczółka”- za skromność, pracowitość, koleżeńskość i wysoką kulturę osobistą otrzymał w tym roku szkolnym Wojciech Skrzypczak z klasy III b.

Bardzo wielu uczniów otrzymało świadectwa z wyróżnieniem i nagrody książkowe, a byli to:

z klasy II a: Marta Łatka;

z klasy III a: Nadia Krysztof, Martyna Lucerek, Zofia Kaczmarek, Gabriela Stefaniszyn, Maria Zimniak, Kacper Krawczyk;

z klasy IV a: Michalina Dziatkowiak , Oliwia Ossowska, Joanna Sędłak, Jędrzej Wojciechowski;

z klasy IV b: Oliwia Stachowiak, Maciej Olejniczak, Stanisław Gorczyca, Cezary Witowski, Aleksandra Józefczak;

z klasy IV c: Jakub Cugier, Katarzyna Jakubiak, Adam Janowicz, Natalia Łatka, Oliwia Okoniewska, Hubert Witkiewicz;

z klasy V a: Maria Antkowiak, Patryk Bartosz, Agata Kośmider, Zofia Markiewicz, Maksymilian Rudkowski, Miłosz Szkucik;

z klasy V b: Zofia Bartkowiak, Natasza Ratajczak, Weronika Skoracka, Krzysztof Witkiewicz;

z klasy VI a: Kacper Sajnóg, Miron Kubiak, Bartosz Adamczak;

z klasy VI b: Martyna Banaszak, Zuzanna Bartkowiak, Nadia Boinska, Jolanta Daum, Maria Koczorowska, Zofia Koczorowska, Emilia Mikołajczak, Daria Rychlik, Patrycja Toboła;

z klasy VII a: Aleksandra Walkowska, Zuzanna Ruta;

z klasy VII b: Emilia Dworak, Jakub Jankowski, Sonia Samelczak, Maciej Stachowiak.

Zakończenie roku to również czas na podziękowania dla rodziców, bez których szkoła nie mogłaby w pełni funkcjonować. Za ich zaangażowanie, bezinteresowną pomoc w organizacji wielu imprez dla dzieci, szczególne podziękowania otrzymali: Pani Tatiana Szkucik, Państwo Magdalena i Roman Wieczorek, Pani Sławomira Kuberska, Pani Dominika Wujczak, Pani Katarzyna Witowska – Kruczek, Pani Agnieszka Kołodziejczyk, Pani Aneta Rychlik i Pani Elżbieta Jankowiak.

Na zakończenie akademii uczniowie zaśpiewali piosenki wakacyjne i wszyscy w radosnych nastrojach rozeszli się do klas, aby odebrać świadectwa i pożegnać się ze swoimi wychowawcami. Uroczystość ta niesie ze sobą dużo emocji, dlatego nie obyło się bez łez wzruszenia, kiedy uczniowie klas III żegnali swoje wychowawczynie.

Pora schować plecaki, odłożyć książki. Zacznijmy cieszyć się wakacjami - czasem wypoczynku, wycieczek i wypraw w nieznane! Radujcie się zachłannie wakacjami, abyście we wrześniu wrócili do szkoły naładowani zapałem i energią do poznawania świata.

Dziękujemy wszystkim za ten rok szkolny.

Życzymy miłego odpoczynku i do zobaczenia we wrześniu!

koniecroku2017

Oj, długo trwało to nasze odliczanie. Kiedy tylko dowiedzieliśmy się, jaki jest plan tegorocznej wycieczki szkolnej, niemal nie było dnia, abyśmy o niej nie mówili. Po pierwsze ciekawy kierunek – Szwecja, po drugie – noclegi na promie.

Ale wreszcie nadeszły te upragnione dni… pełni emocji, wyposażeni w walizki, plecaki, w miniony poniedziałek o 5 rano wyruszyliśmy przygodzie naprzeciw. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania Gdańska – Westerplatte, Długi Targ, Dwór Artusa, Fontanna Neptuna, Kościół Mariacki, Żuraw. Najlepsze jednak nastąpiło wieczorem – po przyjeździe do Gdyni zaokrętowaliśmy na promie, na którym spędziliśmy noc. Było to dla nas niezwykłe przeżycie.

Następny dzień spędziliśmy w malowniczej Szwecji, spacerując urokliwymi uliczkami Karlskrony i Kalmaru, podziwiając tamtejszy spokój, kolorowe, malutkie, pięknie zdobione domki, które na myśl przywoływały osadę Bullerbyn. Odwiedziliśmy również Muzeum Morskie, w którym zobaczyliśmy, jak wyglądała codzienność w łodzi podwodnej z czasów II wojny światowej. Niezwykłym przeżyciem był przejazd autokarem po liczącym 6 km moście na wyspę Olandię.

Po licznych doznaniach związanych z obecnością na promie udaliśmy się do Malborka, gdzie zwiedziliśmy największy w Europie ceglany zamek krzyżacki.

Wróciliśmy w środę wieczorem, bardzo zmęczeni, ale zadowoleni, z planami wycieczkowymi już na kolejny rok.

uczniowie klas V a, VI a i VI b

wychowawcy: M.Bamburowicz-Węglarska, I.Gołąbka, K.Stachowiak

szwecja

Pod koniec maja otrzymaliśmy wyniki Ogólnopolskiego Konkursu Przyrodniczego ŚWIETLIK, organizowanego przez fundację Akademia Młodych Odkrywców, przy współudziale Uniwersytetu Jagiellońskiego. W tym konkursie, łączącym wiedzę praktyczną, płynącą z przeprowadzanych eksperymentów oraz wiedzę teoretyczną, już po raz trzeci odnosimy sukcesy. W bieżącej edycji konkursu, w którym wystartowało 12 uczniów klas I-III oraz 19 uczniów klas IV-VII, dwoje uczniów otrzymało wyróżnienie. Są to Natalia Łatka oraz Maciej Stachowiak, reprezentujący uczniów starszej grupy. W grupie młodszej o krok od zdobycia wyróżnienia był Bartosz Gołąbka.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy. Wyróżnionym serdecznie gratulujemy.

Zapraszamy za rok!

Organizatorki:

M.Bamburowicz-Węglarska

M.Matyla

swietlik

Pod koniec maja, podczas dodatkowych zajęć z przyrody i techniki, uczniowie klas V a i VI a uczestniczyli w niecodziennym przedsięwzięciu. Na prośbę pracowników Urzędu Gminy w Lipnie pomogliśmy w stworzeniu hotelu dla owadów. Do szkoły został nam dostarczony hotel, natomiast resztą zajęliśmy się my. Z materiałów, które znajdują się w naszym otoczeniu – szyszki, patyki, korki, sznurki,… urządziliśmy „pokoje” dla owadów. Dzięki temu przedsięwzięciu dowiedzieliśmy się, w jakich warunkach żyją owady, które spotykamy na co dzień.

Bardzo się cieszymy, że nasz wkład pracy został doceniony a jego efekty można zobaczyć na placu zabaw w Lipnie przy trasie nr 5.

uczniowie klas V a i VI a

hotel

Dnia 6 czerwca w naszej Szkole odbył się praktyczny egzamin na kartę rowerową. Oczywiście egzamin ten poprzedzony był testem sprawdzającym naszą wiedzę teoretyczną. Zmagania z testem składającym się z 20 pytań prawie dla wszystkich miały szczęśliwy finał. Następnie w obecności komendanta Policji w Lipnie asp. sztab. pana Roberta Koniecznego, dzielnicowego starszego sierżanta pana Marcina Zadrożnego, nauczycielki wychowania fizycznego pani Kingi Stachowiak oraz nauczycielki techniki pani Iwony Gołąbki nadszedł czas na sprawdzenie umiejętności na torze rowerowym. Wśród zadań praktycznych znalazło się: włączanie się do ruchu, stop – start, tzw. „ósemka”, slalom oraz wywołująca najwięcej emocji – rynna. Pomimo towarzyszącego wielu zdającym strachu wszyscy, którzy przystąpili do tej części egzaminu, zdali go pomyślnie. Gratulujemy!!!

Dodatkowo obecni na miejscu policjanci chętnym uczniom oznakowali i zabezpieczyli przed kradzieżą rowery, za co serdecznie dziękujemy!

Mamy nadzieję, że wyposażenie w karty rowerowe, sprawne i oznakowane rowery oraz kaski na głowach wakacje będą obfitowały w wiele ciekawych wycieczek rowerowych.

uczniowie klas IV

I.Gołąbka

kartarower

Współczesna młodzież doskonale czuje się w internetowym świecie, ale ważne jest, aby z niego rozważnie korzystać. W związku z tym, z inicjatywy Dyrekcji naszej Szkoły oraz szkolnego pedagoga – pani Alicji Nosek, uczniowie klas V-VII uczestniczyli w spotkaniu z policjantką z Wydziału Prewencji KMP w Lesznie panią Kingą Sobiak.

Pani …. W prosty, przejrzysty sposób wyjaśniła, na czym polega cyberprzemoc, jak się przed nią bronić, kogo powiadamiać i przede wszystkim – jakich działań należy się w Internecie wystrzegać.

Pamiętajmy, że Internet to świetne narzędzie pracy, sposób na rozrywkę, ale trzeba się edukować, jak z niego korzystać bez szkody dla siebie i innych.

wychowawcy klas V-VII

cyber

Tak brzmiał tytuł Wielkiego Gminnego Dyktanda, które odbyło się 8 czerwca w ramach 4. Ogólnopolskiej Nocy Bibliotek. Wzięło w nim udział 45 osób, wśród nich uczniowie z naszej Szkoły (11 uczniów ze Szkoły Podstawowej i 12 uczniów z Gimnazjum). Była to świetna zabawa a jednocześnie możliwość sprawdzenia swoich umiejętności ortograficznych w praktyce.

Z dumą informujemy, że II miejsce w Wielkim Gminnym Dyktandzie zdobył nasz uczeń z klasy VII b – Maciej Stachowiak. Gratulujemy!!!

Iwona Gołąbka

DYKTANDO

Powtarzając słowa za Januszem Korczakiem, nie ma chyba nic przyjemniejszego, jak widok radosnych, roześmianych dzieci.

Chociaż większości szkoła kojarzy się raczej z przykrym obowiązkiem, dzień 4 czerwca w naszej szkole do takich nie należał. Dwie godziny bowiem spędziliśmy na celebrowaniu Dnia Dziecka. Były oczywiście beztroskie zabawy na świeżym powietrzu, wylegiwanie się na zielonej trawce oraz oczywiście słodycze w postaci lodów.

Po takim wstępie, z lekkim niedosytem, wróciliśmy jednak pokornie na lekcje, mając w głowach myśl, że przecież niebawem wakacje.

wychowawcy klas IV-VII

dziecko1

Centrum Edukacji Regionalnej i Przyrodniczej w Mniszkach to założony w wyremontowanych, zabytkowych budynkach folwarcznych ośrodek, do którego udali się na szkolną wycieczkę uczniowie klasy 1 b i 3 b w dniu 18 czerwca 2018r.

W tym miejscu czas się zatrzymał, mogliśmy więc zobaczyć najróżniejsze sprzęty dawnego gospodarstwa domowego oraz poznać warsztaty ginących zawodów. Trasa zwiedzania połączona była z zajęciami edukacyjnymi prowadzonymi na specjalnie przygotowanych stanowiskach - od kowala poprzez warsztat bednarsko - stolarski, szewski, stanowisko praczki, pszczelarza, warsztat wikliniarski do składu kolonialnego, wystawy urządzeń do przeróbki mleka i wyposażenia kuchni.

Tak więc, samodzielnie zrobiliśmy wiklinowy wózek, wykonaliśmy woskowe świece, przez chwilę byliśmy kowalem, praczką, szewcem...

W dawnym spichlerzu czekała następna atrakcja – wnętrze przypominające klasę lekcyjną z prawdziwymi ławkami sprzed lat i przyborami szkolnymi. Pisaliśmy na tabliczkach, gęsim piórem i piórem ze stalówką.

Atutem tej wycieczki było to, że mogliśmy dotykać, próbować jak działa, kręcić, pukać, przymierzyć,

a problemem, że wszyscy chcieli to robić!

Organizatorki: K. Frach, I. Kaczmarek i S. Głowacz

2018mniszki

15 czerwca, około godziny 11.00 uczniowie klasy IIIB wraz z wychowawczynią Izabelą Kaczmarek oraz panią Katarzyną Frach udali się do Osiecznej, na biwak integracyjny, aby lepiej się poznać, a właściwie pożegnać rok szkolny 2017/2018 w nieco inny sposób.

Wśród atrakcji było ognisko z pieczeniem kiełbasek, spacer po Osiecznej i zwiedzanie zabytkowych 200-letnich wiatraków w Muzeum Młynarstwa i Rolnictwa, wspólne zabawy w świetlicy, na plaży i orliku, no i oczywiście nocleg w schronisku młodzieżowym „Morena” bez rodziców. Hura!

Jestem pełna podziwu dla dzieci, które same musiały zrobić sobie kolację i śniadanie, pozmywać po sobie i być w pełni samodzielne. Wszyscy spisali się na medal!!!

Aha! Wieczorem zapaleni kibice oglądali mecz piłki nożnej. Emocje sięgały zenitu, aż schronisko się trzęsło, no i oczywiście nie obyło się bez bitwy na poduszki.

Wróciliśmy trochę niewyspani, ale bardzo zadowoleni i z nadzieją, że to nie był nasz ostatni wyjazd...

Bardzo dziękuję wszystkim rodzicom za ogromne zaufanie, pomoc i okazałe serce…

Izabela Kaczmarek

biwak3b

Dnia 6 czerwca w Zespole Szkół nr 2 w Lesznie odbyła się VIII edycja Konkursu Chemicznego Miasta Leszna i Rejonu Leszczyńskiego. Wzięło w nim udział 68 uczniów.

Naszą szkołę reprezentował MACIEJ STACHOWIAK z klasy 7b.

Zanim uczniowie przystąpili do testu z wiedzy, mieli okazję zobaczyć niezwykłe doświadczenia przygotowane przez klub chemiczno-ekologiczny działający w Gimnazjum nr 4 w Lesznie. Po zmaganiach konkursowych wysłuchali prelekcji dr Grzegorza Pawlickiego na temat „Rola wody w życiu człowieka” oraz wykładu dr Lidii Najder Kozdrowskiej z Uniwersytetu Zielonogórskiego na temat „Maria Skłodowska Curie znana i nieznana”.

Maciej wykazał się bardzo dużą wiedzą chemiczną – zdobył II miejsce w kategorii szkół podstawowych.

Wielkie gratulacje!

Maria Pawełkiewicz

maciejchemia

Gwar, śmiech, muzykę i śpiew można było usłyszeć w sobotnie popołudnie podczas I Rodzinnego Festynu Zespołu Szkół w Lipnie. Dyrekcja, nauczyciele, rodzice, pracownicy oraz uczniowie przygotowali wiele atrakcji. Każdy z obecnych znalazł coś dla siebie, a wybór był ogromny - paintball laserowy, przedstawienie teatralne, występy artystyczne, karaoke, pokaz samoobrony i udzielania pierwszej pomocy w wykonaniu uczniów z Zespołu Szkół z Nietążkowa, rozgrywki w dwa ognie – nauczyciele kontra uczniowie, konkurs sprawnościowy oraz turniej wiedzy „Na wesoło” dla rodzin, strzelanie z łuku, zabawa z bańkami mydlanymi i balonami z wodą, wystawa kolekcji nauczycieli oraz uczniów, bookcrossing, czyli „uwalnianie książek”, zaplatanie warkoczyków, malowanie twarzy, brokatowe tatuaże i kiermasz rękodzieła – to najważniejsze niespodzianki. Odbyło się też losowanie nagród, na które czekali najmłodsi – każdy otrzymał jakiś drobiazg, a najsprawniejsza rodzina wygrała trampolinę!
Nie zabrakło przepysznych domowych ciast, sałatek, smacznych lodów i hod-dogów.
Dzięki uprzejmości policjantów z Zespołu Dzielnicowych w Lipnie odbyło się znakowanie rowerów. Nasz festyn uatrakcyjnił pokaz strażaków z OSP Lipno. Z podziwem obserwowaliśmy popisy najmłodszych druhów i z zazdrością patrzyliśmy na ich własny miniwóz strażacki. Kurtyna wodna była hitem w upalne popołudnie - niektórzy byli mokrzy od stóp do głów, ale szczęśliwi. I taki był cel naszego spotkania – aktywnie spędzić kilka godzin w radosnych, letnich nastrojach. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie ludzie o dobrych sercach, którzy odpowiedzieli na nasze zaproszenie, wspólnie z nami się bawili i bezinteresownie pomogli w organizacji festynu! Każdej osobie prywatnej, firmom i instytucjom, które nas wsparły z całego serca dziękujemy!

Organizatorzy

wpodskokach

Brazilian Draughts World Championship Youth 2018 - Młodzieżowe Mistrzostwa Świata w warcabach 64 polowe (klasyczne) - Izmir w Turcji 28.05-05.06.2018r w kurorcie Gumuldur okazały się dla zawodników UKS-u Roszada Lipno bardzo szczęśliwe.

Trójka naszych zawodników zdobyła 8 medali w tym 5 srebrnych i 3 brązowe.
Mateusz Wysokiński - junior do lat 10 zdobył 2 srebrne medale i 1 brązowy: III miejsce w grze klasycznej, II miejsce w grze aktywnej i II w grze błyskawicznej.

Dawid Franek - junior do lat 19 wywalczył 2 srebrne medale i 1 brązowy: II miejsce w grze klasycznej i aktywnej oraz III miejsce w grze błyskawicznej.

Filip Kujawa - junior do lat 16 zdobył 2 medale: II miejsce w błyskawicznej, III miejsce w grze aktywnej oraz wysokie czwarte miejsce w grze klasycznej.

Poziom zawodów był bardzo wysoki. W mistrzostwach wystartowali zawodnicy i zawodniczki z krajów Europy i Azji. Reprezentacja Polski w sumie zdobyła w trzech turniejach (gra klasyczna, aktywna i błyskawiczna) 21 medali: 2 złote, 12 srebrnych i 7 brązowych.

Ogromne GRATULACJE!

/tekst i foto: lipno.pl/

rosz

Segregacja śmieci jest niezwykle ważna dla naszego środowiska. Dnia 25 maja 2018 roku uczniowie klas IV spotkali się z panią Basią z Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego, która przygotowała pogadankę, dotyczącą segregacji odpadów. Czwartoklasiści zebrali się w pracowni przyrodniczej, gdzie wysłuchali ciekawie przygotowanej prelekcji na temat segregacji. Dzieci obejrzały prezentację, dzięki której utrwaliły swoją wiedzę na temat recyklingu. Dowiedziały się również, czym są odpady niebezpieczne i w jakich punktach można je bezpłatnie oddać.

Czwartoklasiści usłyszeli też, jak długo rozkładają się, m.in. plastikowe butelki, szkło, czy karton po soku. Jest to bardzo czasochłonny proces, pozostawiający wiele szkód w środowisku. Zaśmiecanie lasów lub wód powoduje nieodwracalne szkody, nie tylko dla przyrody, ale również dla zdrowia. Ratunkiem dla Ziemi jest segregacja śmieci, która sprawia, że odpady dostają „nowe życie”. Wystarczy przetopić 35 plastikowych butelek, by otrzymać bluzę polarową.

Po części teoretycznej, pani Basia zaproponowała część praktyczną, czyli segregowanie odpadów. Z dużej walizki, która od początku wzbudzała ciekawość dzieci, wyjęła siatkę z odpadami i worki do recyklingu. W ćwiczeniu wzięło udział piętnaścioro dzieci. Wszyscy poradzili sobie z zadaniem.

Na zakończenie spotkania każdy z uczestników otrzymał drobny upominek od firmy. Spotkanie było nie tylko miłe, ale i pozwoliło na usystematyzowanie wiedzy.

Katarzyna Zmysłowska

kacha1

Dnia 5.06.18 uczniowie kl. Ia i IIIa wraz z opiekunami wybrali się na lekcję do lasu w Karczmie Borowej. Dopisała nam piękna, słoneczna pogoda. Las o tej porze roku jest przepiękny. Przepełniony jest soczystą zielenią i śpiewem wielu gatunków ptaków.
    Pani leśnik Joanna Gitler opowiadała nam wiele ciekawostek, jakie kryje las. Ukazała nam fascynujący świat roślin i zwierząt leśnych. Dowiedzieliśmy się m.in. jak rozpoznać gatunki drzew, które grzyby są jadalne, dlaczego nie należy niszczyć muchomorów. Jak należy zachowywać się w lesie. W trakcie lekcji pani Gitler zadawała pytania. Ci którzy uważnie słuchali bez trudu odpowiadali na pytania. W nagrodę otrzymywali drobne upominki. Wszyscy natomiast w prezencie dostali ekologiczną torbę na zakupy.
    Na koniec było ognisko i pyszne kiełbaski, które sami opiekaliśmy nad ogniem. Pełni wiedzy o lesie i niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do szkoły.
   Była to dla nas żywa lekcja przyrody w relaksującym otoczeniu, która pozwoliła nam na bezpośredni kontakt z naturą.

Opiekunowie:
Alina Linke, Lucyna Piasecka, ks. Zbigniew Dobroń

alinalas

Poniedziałek, 4 czerwca br., był dniem, na który uczniowie kl. I-III czekali z niecierpliwością. Tego dnia, z okazji Dnia Dziecka, uczniowie udali się do Leszna, do Centrum Zabaw dla Dzieci WMB „Zaczarowany Świat”. Po miłym przywitaniu przez obsługę i przedstawieniu zasad, jakie panują podczas pobytu w sali wszyscy, czym prędzej ruszyli do zabawek, które już na nich czekały. Niezwykłą frajdą okazała się karuzela w kształcie palmy oraz ogromna konstrukcja składająca się z labiryntu rur, przejść, zjeżdżalni i basenów z piłeczkami. Uczniowie z wielką chęcią znajdowali sobie zajęcie korzystając także z mini pojazdów, armatek na piłeczki i różnych automatów. W trakcie pobytu w sali zabaw był również czas na pamiątkowe zdjęcie z myszką. Pobyt bardzo szybko dobiegł końca i nadszedł czas pożegnania się z tym magicznym i bajkowym miejscem. Pełni wrażeń i emocji wróciliśmy do szkoły.

Wychowawcy klas I-III

salazabaw

W poniedziałek, 4 czerwca 2018 roku, uczennice klas II gimnazjalnych Zespołu Szkół w Lipnie wzięły udział w Międzypowiatowym Przeglądzie Szkolnych Zespołów Tanecznych w Kleczewie w powiecie konińskim. Do występów przystąpiło po wcześniejszej weryfikacji 49 zespołów z całej Polski. Uczestnicy mieli od 7 do 19 lat. Nagrody i wyróżnienia zostały ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Koninie, Gminny Dom Kultury w Kleczewie i sponsorów. Nasze tancerki wspaniale się zaprezentowały i wróciły do domu w doskonałych humorach. Dziewczyny zostały zmotywowane do dalszej pracy i chętne do wzięcia udziału w tym przeglądzie za rok.

Trenerka: Kinga Stachowiak

kiniakonin

„Jedyna doskonałość, jaka istnieje, to doskonałość w pomaganiu innym ludziom.

To jedyna rzecz, która trwa i ma prawdziwe znaczenie. Po to tu jesteśmy”

Andre Agassi

Zbiórka nakrętek dla Paulinki rozpoczęła się w roku szkolnym 2016/2017 z inicjatywy dzieci z klasy III c. Uczniowie przez cały ten czas wspierali niepełnosprawną dziewczynkę. W tym roku, już jako czwartoklasiści, nadal zachęcają do wzięcia udziału w akcji.

Paulinka Ciszak, dla której zbierane są nakrętki, jest mieszkanką Leszna. Jej życie zmieniło się w 2009 roku. Wtedy to uległa bardzo poważnemu wypadkowi. Przygniótł Ją konar spróchniałej topoli. Od tej pory wymaga ciągłej rehabilitacji.

Możemy Jej w tym pomóc. Zbierając nakrętki, wspieramy Paulinkę w walce o zdrowie.

Liczymy na Was!

Katarzyna Zmysłowska

i uczniowie klasy IVC

naktetka

Copyright © 2018 SP LIPNO Rights Reserved.