UWAGA! Z powodu awarii starej witryny naszej szkoły aktualnie pracujemy nad nową. Przepraszamy za utrudnienia :-)

Szkoła Podstawowa w Lipnie

im. WOJSKA POLSKIEGO - ul.Powstańców Wlkp. 68, 64-111 Lipno, tel. 65 534 02 59, sp_lipno@o2.pl

W dniach od 8 do 9 czerwca uczniowie klas IVb, Va oraz Vb wraz z nauczycielami: Justyną Sędłak, Olgą Jankowską, Michałem Górskim wyjechali na wycieczkę do Torunia i Malborka. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Rynku Staromiejskiego w Toruniu, na którym podziwialiśmy pomnik najwybitniejszego obywatela tego miasta, który „Ruszył Ziemię, wstrzymał Słońce i Niebo” – Mikołaja Kopernika. Następnie udaliśmy się do Kamienicy pod Gwiazdą, w której oglądaliśmy wystawę sztuki Dalekiego Wschodu. Nasza dalsza wędrówka doprowadziła nas do toruńskiego ratusza, by zwiedzić galerię sztuki gotyckiej, wystawę poświęconą historii i rzemiosłu artystycznemu i galerie malarstwa polskiego z okresu od końca XVIII w. do 1939 r. Przechodząc przez rynek nie sposób nie zatrzymać się przy drugim najbardziej znanym pomniku flisaka, który swą grą na skrzypcach uwolnił miasto od plagi żab. Sporym zainteresowaniem cieszyła się również rzeźba psa Filusia, który trzyma w pyszczku melonik profesora Filutka oraz osła z brązu, który pełnił funkcję pręgierza. Podziwialiśmy także architekturę oraz sztukę Kościoła Mariackiego i Katedrę św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty. Naszą uwagę podczas zwiedzania zwrócił smok toruński, którego widziano w XVIII w. Interesującym obiektem, przed którym zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie była kamienica, w której mieszkał Mikołaj Kopernik. Punktem obowiązkowym na staromiejskiej trasie zwiedzania była krzywa wieża, jednego z najbardziej znanych symboli miasta. Wiele radości dostarczył rej statkiem po Wiśle, dzięki któremu mogliśmy podziwiać panoramę Torunia oraz wizyta w Planetarium, w którym wysłuchaliśmy opowieści o niezwykłych i ekstremalnych warunkach panujących w Układzie Słonecznym „METEOPLANET”. Wiele ciekawostek dostarczyła nam wystawa interaktywna Geodium.

Drugi dzień naszej wycieczki upłynął nam na zwiedzaniu zamku krzyżackiego w Malborku, który stanowi najznakomitszy przykład średniowiecznej architektury obronno – rezydencyjnej w Europie.

Wycieczka po stolicy polskiego piernika oraz chwila zadumy nad dawnymi czasami w krużgankach krzyżackiego zamku na pewno pozostanie w pamięci wszystkich uczestników wycieczki, którzy do domu wrócili pełni wspomnień i z uśmiechami na twarzach!

Organizatorzy: Justyna Sędłak, Michał Górski, Olga Jankowska, Kinga Stachowiak

Copyright © 2017 SP LIPNO Rights Reserved.