UWAGA! Z powodu awarii starej witryny naszej szkoły aktualnie pracujemy nad nową. Przepraszamy za utrudnienia :-)

Szkoła Podstawowa w Lipnie

im. WOJSKA POLSKIEGO - ul.Powstańców Wlkp. 68, 64-111 Lipno, tel. 65 534 02 59, sp_lipno@o2.pl

Gdy na dworze robi się coraz cieplej, chętnie przenosimy się z sal szkolnych do autokaru i spędzamy czas na wyjazdach; także tych edukacyjnych. W dniach 17- 18 maja odbyła się trzydniowa wycieczka do Torunia, Biskupina i Gniezna, w której wzięły udział klasy czwarte wraz z wychowawczyniami p. Joanną Cieślak, p. Sabiną Wagner i p. Katarzyną Zmysłowską.

Zebraliśmy się w czwartek o 5.45., by o 6.00. ruszyć spod budynku szkoły. Podróż minęła nam szybko i już około dziesiątej rano znaleźliśmy się w miejscu docelowym – Toruniu. Wbrew początkowym obawom, pogoda zapowiadała się całkiem przyjemnie. Spacerkiem udaliśmy się do siedziby Toruńskich Partaczy, gdzie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Podczas gdy dziewczynki wypiekały ozdobne pierniki, chłopcy wybijali monety. Później nastąpiła zamiana ról. Gdy własnoręcznie „zrobiliśmy” pamiątki, uczestniczyliśmy w pokazowej lekcji historii. Usłyszeliśmy o początkach państwa polskiego.

Podczas spotkania z Partaczami trochę zgłodnieliśmy, dlatego też udaliśmy się do pobliskiego McDonalda, gdzie nabieraliśmy sił przed dalszym zwiedzaniem Torunia. Przewodniczka, z którą spotkaliśmy się nieco później, w ciekawy sposób opowiadała nam o zabytkach miasta, m.in. Krzywej Wieży, bramach miasta, czy starówce. Niestety, w międzyczasie złapał nas deszcz. Schowaliśmy się pod filarami, gdzie czekaliśmy, aż przestanie padać. Następnie zobaczyliśmy Dom i pomnik Kopernika oraz posąg osiołka. Około 16.00. udaliśmy się do hotelu. Po zakwaterowaniu się pojechaliśmy na obiadokolację. Wieczorem udaliśmy się do Planetarium i na spacer nad Wisłę.

W Toruniu było pięknie, jednak nie był to jedyny cel naszej wycieczki. Następnego dnia udaliśmy się do Biskupina, gdzie zwiedziliśmy zrekonstruowaną osadę. Przewodnik w ciekawy sposób opowiedział nam historię archeologicznego odkrycia. Okazało się, że pierwsze elementy osady z epoki łużyckiej odkryli rówieśnicy naszych uczniów. Dzieci opowiedziały swojemu historykowi o tym, co znajdowały, a ten nagłośnił sprawę. Dzięki jego inwencji możemy dziś zwiedzać gród. Po spacerze, w trakcie którego dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy, udaliśmy się na obiad. Następnie pojechaliśmy do Gniezna, gdzie – w Muzeum Państwa Polskiego – obejrzeliśmy trzy krótkie filmy.

Wycieczka się udała. Nie tylko świetnie spędziliśmy czas, ale i mieliśmy prawdziwą lekcję historii. Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale w dobrych humorach.

J. Cieślak, S. Wagner, K. Zmysłowska

torun4

Copyright © 2018 SP LIPNO Rights Reserved.