UWAGA! Z powodu awarii starej witryny naszej szkoły aktualnie pracujemy nad nową. Przepraszamy za utrudnienia :-)

Szkoła Podstawowa w Lipnie

im. WOJSKA POLSKIEGO - ul.Powstańców Wlkp. 68, 64-111 Lipno, tel. 65 534 02 59, sp_lipno@o2.pl

Oj, długo trwało to nasze odliczanie. Kiedy tylko dowiedzieliśmy się, jaki jest plan tegorocznej wycieczki szkolnej, niemal nie było dnia, abyśmy o niej nie mówili. Po pierwsze ciekawy kierunek – Szwecja, po drugie – noclegi na promie.

Ale wreszcie nadeszły te upragnione dni… pełni emocji, wyposażeni w walizki, plecaki, w miniony poniedziałek o 5 rano wyruszyliśmy przygodzie naprzeciw. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania Gdańska – Westerplatte, Długi Targ, Dwór Artusa, Fontanna Neptuna, Kościół Mariacki, Żuraw. Najlepsze jednak nastąpiło wieczorem – po przyjeździe do Gdyni zaokrętowaliśmy na promie, na którym spędziliśmy noc. Było to dla nas niezwykłe przeżycie.

Następny dzień spędziliśmy w malowniczej Szwecji, spacerując urokliwymi uliczkami Karlskrony i Kalmaru, podziwiając tamtejszy spokój, kolorowe, malutkie, pięknie zdobione domki, które na myśl przywoływały osadę Bullerbyn. Odwiedziliśmy również Muzeum Morskie, w którym zobaczyliśmy, jak wyglądała codzienność w łodzi podwodnej z czasów II wojny światowej. Niezwykłym przeżyciem był przejazd autokarem po liczącym 6 km moście na wyspę Olandię.

Po licznych doznaniach związanych z obecnością na promie udaliśmy się do Malborka, gdzie zwiedziliśmy największy w Europie ceglany zamek krzyżacki.

Wróciliśmy w środę wieczorem, bardzo zmęczeni, ale zadowoleni, z planami wycieczkowymi już na kolejny rok.

uczniowie klas V a, VI a i VI b

wychowawcy: M.Bamburowicz-Węglarska, I.Gołąbka, K.Stachowiak

szwecja

Copyright © 2018 SP LIPNO Rights Reserved.